Ällingar m.m.

För nästan en vecka sedan kläcktes här hemma fyra små löpanksällingar. Dom är sötare än socker men är inte tillräckligt stilla för att fastna på bild tyvärr...

Kajsa ligger allt plattare på sina ägg. Men jag vet inte om hon har slutat att lägga ägg för att helt ruva än. Jag tror att det ligger närmare 15 ägg i boet nu. Hon ligger i boet hela dagarna, men om man öppnar till hennes hus kan det hända att hon går ut en sväng framåt kvällen. Vilket jag inte riktigt gillar eftersom jag är rädd att räven ska ta henne. Såg nämligen en stor räv på andra sidan vägen ner mot sjön för inte så länge sedan. Och nog tyckte jag att han spanade upp mot ladugården och mina djur.

Med hönsen är det bara fint. Kycklingar och unghöns växer sig stora. Första kullen är snart fem månader. En av tupparna där börjar bli riktigt kaxig så det blir nog snart frysen för hans del. Men det vore ju bra om jag kunde vänta in kullen efter så jag slapp slakta så många gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0